Promocje różnią się w zależności od miasta, lokalizacji, standardu inwestycji i tego, jakie jest jej zaawansowanie. Czy należy przyzwyczajać się do tendencji, że ceny mieszkań spadają?

  – Póki uzyskanie kredytu hipotecznego będzie tak trudne, jak w tym momencie to nie należy się spodziewać, że sprzedaż mieszkań zacznie rosnąć. Ceny więc w przypadku inwestycji deweloperskich utrzymają się na obecnym poziomie, a na rynku wtórnym możliwe są spadki. Dlatego Black Friday u deweloperów należy traktować jako „prezent”, bo dotychczas częściej mówiło się o utrzymaniu cen i strategii przeczekania kryzysu niż o promocjach – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

  – Trudno ocenić czy promocje i obniżki cen przyciągną klientów planujących zakupy mieszkania. To nie jest bluzka czy książka. Sprzedając mieszkanie nie wystarczy powiedzieć: „Promocja -10%”, by przyciągnąć ludzi – dodaje. – Sam jestem ciekawy wyników tego eksperymentu marketingowego – dodaje ekspert z kancelarii Król i Partnerzy.